سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاشق بی کس و تنها


ساعت 12:20 عصر یکشنبه 87/10/8

سلام


 

بعضی از مجردها وقتی مشکلات بعد از ازدواج متاهل ها را می بینند، می گویند اگر من جای او بودم...


 

مجرد یا متاهل، به خدا توکل کنیم انشا الله


 

بعضی وقتها ما فکر می کنیم اگر بعد از ازدواج همه شرایط را برای همسرمان در حد عالی فراهم کنیم، (و همسرمان هیچوقت نفهمد چه مشکلاتی هست و حل شده و پوست کنده در اختیارش بگذاریم و او نداند آن مشکلات به عهده او هم هست چون همیشه همسرش آنها را حل می کند؛ زندگی خیلی شیرین می شود.


 

 فکر کنم این اصلا خوب نیست چون انسان جایی که احساس وظیفه کند احساس تعهد و مقبولیت هم می کند (هم محبوب می شود، به خاطر خوبی هایش،و هم محبت می کند) و چیزی را که برایش سختی بکشد قدرش را می داند... نه هلو برو تو گلو...  


 

-----------------------------


 

«ان الانسان لیطغی ان راه استغنی» طغیان معلول استغنا است، مگر این که انسان هیچوقت خود را بی نیاز نداند


 

(آدمى) استغناى مالى که پیدا مى‌کند به حسب همان مقدار طغیان پیدا مى‌کند، استغناى علمى که پیدا مى‌کند به همان مقدار طغیان مى‌کند، مقام که پیدا مى‌کند به مقدار طغیان مى‌کند، مقام که پیدا مى‌کند به مقدارى که مقام پیدا کرده است طغیان مى‌کند. فرعون را که خداى تبارک و تعالى مى‌گوید طاغى است، براى همین است که مقام پیدا کرده بود و انگیزه الهى در او نبود و این مقام او را به طغیان کشیده بود. کسانى که چیزهایى که مربوط به دنیاست آنها را بدون تزکیه نفس پیدا مى‌کنند، اینها هر چه پیدا بکنند طغیانشان زیادتر خواهد شد و وبال این مال و این منال و این مقام و این جاه و این مسند از چیزهایى است که موجب گرفتارى‌هاى انسان است در اینجا و بیشتر در آنجا.


 

اول آیه‌اى که به رسول اکرم(ص) به حسب روایات و تواریخ وارد شده است، آیه «اقرا باسم ربک» است و این آیه اولین آیه‌اى است که به حسب نقل، جبرئیل بر رسول اکرم خوانده است و از اول به قرائت و به تعلم دعوت شده است «اقرا باسم ربک الذی خلق» و در همین سوره است که «ان الانسان لیطغی ان راه استغنی» این سوره اولین مورد وحى (است) و در اولین نزول وحى این آیه در این سوره وارد شده است که «کلا ان الانسان لیطغی ان راه استغنی» معلوم مى‌شود که طغیان و طاغوت بودن از امورى است که در راس امور است. و براى طاغوت زدایى باید تعلیم کتاب و حکمت و تعلم کتاب و حکمت کرد و تزکیه کرد. انسان اینطورى است، وضع روحى همه انسان‌ها اینطور است که تا یک استغنایى پیدا مى‌کند طغیان مى‌کنند.


¤ نویسنده: داریوش

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
2
:: بازدید دیروز ::
0
:: کل بازدیدها ::
8492

:: درباره من ::

عاشق بی کس و تنها


:: لینک به وبلاگ ::

عاشق بی کس و تنها

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

عشق[2] . عشق افسانه . عقل . فراموشی . لیلی ومجنون . احساس . ازدواج . خدا . شکست .

:: آرشیو ::

مطالب کمی قدیمی

:: اوقات شرعی ::

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::